Global Express

Uluslararası Ofis Taşıma

Uluslararası Ofis Taşıma

Ofis eşyalarının bir ülkeden başka bir ülkeye taşınması uzmanlık isteyen bir iştir. Uluslararası ofis taşıma, şehirden şehre nakliyat hizmetine göre biraz daha kapsamlı ve dikkat isteyen bir iştir.

Peki ama tam olarak nedir uluslararası ofis taşıma?

Bu yazıda sizlere bu konu hakkında detaylı bilgiler vereceğiz. 

Hazırsanız başlayalım!

Uluslararası Ofis Taşıma Nasıl Yapılır?

Bir ülkeden başka bir ülkeye ofis eşyalarının taşıma işini yapan çok fazla firma bulunmaz. Nedeni ise taşıma işlemi sırasında birçok prosedürün yerine getirilmesi ve gümrük işlemlerinin zorluğudur. 

Yurtdışına yerleşmeyi düşünüyorsanız, uzman ve deneyimli bir firmadan hizmet almanız zorunludur. Yoksa zaman ve para kaybına uğrarsınız. Alacağınız hizmetin ise mutlaka garantili olması gerekir. Çünkü eşyalarınız binlerce kilometre öteye gidecek.

Öncelikle eşyalarınızın miktarını belirlemek için firma tarafından uzman ekspertizler görevlendirilir. Ekspertizler sizlerden randevu alarak, nakledilecek eşyalarınızın miktarını ve hacmini tespit eder. Ofis taşıma işlemleri daha sonra, fiyatın müşteriye iletilmesi ile devam eder. 

Müşteri kendisine teklif edilen fiyata göre taşıma işlemlerini kabul eder. Firma ile müşteri arasında sözleşme imzalanır. Ofis eşyaları taşıma tamamlanana kadar nakliye firmasının anlaşmalı olduğu sigorta firması tarafından güvence altındadır. 

Müşteriye eşyaların taşınması için gün verilir. O gün geldiğinde profesyonel ve deneyimli ekip tarafından eşyalar sınıflandırılır ve paketlenir. Paketleme işlemi için özel olarak üretilen malzemeler kullanılır. Bu malzemeler eşyaları birçok darbeden korumak için tasarlanmıştır. Eşyaların sınıflandırılması işleminde etiketler kullanılır. Böylece müşterinin isteğine göre eşyalar düzgün bir şekilde ve olması gereken yere kolaylıkla yerleştirilir. 

Uluslararası ofis taşıma işleminde eşyalar nakliye firmasının özel aracına yerleştirilir. Bu araç nakliye firmasının deposuna eşyaları transfer eder. Buradan başka bir araçla nakledileceği ülkeye doğru yola çıkar. 

Bu arada gümrük işlemleri tamamlanır. Gümrük denetimlerinde taşınması yasak olan eşyalar tespit edilebilir. Bu yüzden taşınması yasak olan eşyalarla ilgili nakliye firmasından bilgi almanız yararlı olacaktır.

Uluslararası ofis taşıma işlemlerinde eşyalar hedef ülkeye varır. Nakliye firmasının deposuna yerleştirilir ve müşterinin ülkeye gelmesi beklenir. Müşteri belirli bir tarih vererek, o tarihte eşyalarının yerleştirilmesini isteyebilir. Sözleşme aşamasında eşyaların yerleştirileceği tarihte belirlenmiş olur. Ya da müşteri eşyaların bir süre depoda bekletilmesini isteyebilir.

Taşıma işlemini yapan firmaların C-3 yetki belgesi olması gerekir. Bu belge Ulaştırma Bakanlığı tarafından firmalara verilir ve alınması zorunludur. Türkiye’deki eşyalarınızın başka bir ülkeye nakledilmesi için izin belgesidir.

Firma seçimi yaparken, firmanın lisansı olup olmadığını mutlaka kontrol etmelisiniz. Lisansı olmayan firmadan hizmet almanız durumunda bazı sorunlar yaşayabilirsiniz.

Uluslararası Ofis Taşıma Hizmetini Nasıl Alabilirsiniz?

Hizmet alacağınız firmanın hangi ülkelere nakliye hizmeti verdiğini öğrenmeniz gerekiyor. Mesela siz eşyalarınızın Almanya ülkesine nakledilmesini istediniz, ancak nakliye firması yalnızca İngiltere ülkesine taşıma hizmeti sağlıyor. Bu durumda bu firmadan hizmet alamazsınız. Öncelikle nakliye firmasının hangi ülkeye taşıma hizmeti verdiğini öğrenmeniz yararlı olacaktır. 

Daha sonra firmayla iletişime geçip, ekspertiz hizmeti talep etmelisiniz. Firmanın uzman ekspertizleri keşif işleminden sonra, eşyalarınızın hangi araçla nakledileceğini, fiyat bilgisini ve diğer detayları belirler. Onay vermeniz halinde taşıma işlemlerine başlanır. 

Uluslararası Ofis Taşıma Hizmetinin Faydaları

İşinde uzman ve deneyimli bir firmadan hizmet alırsanız, uluslararası ofis taşımacılığı gerçekten de birçok faydaya sahip olacaktır. Uzman bir ekipten hizmet almanın faydaları aşağıda sıralanmıştır: 

  • Uluslararası nakliyat firmasının alanında uzman ve deneyimli olması gerekir. 
  • Gerekli sertifika ve belgelere sahip olmalıdır.
  • Personeli kalifiye olmalıdır. 
  • Gümrük işlemlerini sorunsuz yapacak kapasitede olmalıdır. 
  • Yeterli ekipman ve araca sahip olmalıdır. 
  • Hem ülke içinde hem de ülke dışında yeterli genişlikte depolara sahip olmalıdır. 
  • Taşınacak olan eşyalar firma garantisinde olmalıdır. 
  • Eşya taşıyacak olan firma ile mutlaka sözleşme yapılmalıdır. Sözleşmede hiçbir boşluğa yer kalmayacak maddeler yer almalıdır.

Yukarıda sıralanan özelliklere sahip firmalar ile çalıştığınız zaman, eşyalarınız sorunsuz bir şekilde taşınmış olur. 

Uluslararası Ofis Taşıma Hizmeti Süreleri

Nakliye süreleri, eşyaların taşınacağı ülkeye göre farklılık gösterir. Almanya ülkesine taşıma süresi ortalama olarak 18-21 gün arasıdır. Avusturya, Fransa, Hollanda, Belçika, İsviçre ve Norveç gibi ülkelere taşıma süresi ortalama olarak 16-18 gün kadardır. Amerika, Kanada ve Avustralya gibi ülkelere taşıma süresi ise ortalama olarak 5 haftadır. Gümrük işlemleri ve diğer prosedürlerin tamamlanmasına göre bu süre biraz uzayabilir. 

Nakliye firması sizleri süre konusunda bilgilendirecektir.

Uluslararası Ofis Taşıma Fiyatları

Fiyatlar aşağıdaki unsurlara bağlı olarak değişebilir: 

  • Eşyaların taşınacağı ülkeye, 
  • Eşyaların sayı ve hacmine,
  • Eşyaların taşınacağı mesafeye,
  • Eşyaların bekletileceği zamana,
  • Uzman ve deneyimli firmaya.

Uluslararası ofis taşıma işlemlerine ait fiyatlar, uzman ekspertizler tarafından keşif işlemi sırasında belirlenir ve müşteriye iletilir. Müşteri taşıma işlemini kabul edip sözleşmeyi imzaladıktan sonra taşıma işlemleri başlar.

Fiyatlar hakkında detaylı bilgi almak için, Web sitemizi ziyaret edebilir, müşteri danışmanlarımızla görüşebilirsiniz.

Nakliyat Talebi

icon

0216 395 10 70